28.08.2009

Sepp Blatter ile Coğrafya Dersi


Uzun süredir garibime gidiyordu; Galatasaray’ın Avrupa Ligi’nde önce Kazak, sonra İsrail takımıyla oynamasıyla tavan yaptı; FIFA’nın sayfasından Dünya Kupası sonuçlarını takip ederken film koptu. Yukarıdaki haritalara bir bakın. Kimse sormaz mı “aga bu nedir?” diye?

Endüstriyel futbol dedik de bu kadar da profesyonel değiliz, parayla kıta mı değiştiriliyor??? Kuzey Amerika, Guyana’nın kontratı bittiği için kıtasına katmış. Avustralya Futbol Federasyon başkanı “ben küçükken de Asyalı’ydım” demiş. Kazakistan ise daha Asya’da kendini kanıtlamadan Avrupa’ya açılan genç bir ülke olarak ilk torbada kendine yer bulamamış. Bu ne lan?

Asıl merak ettiğim ise, kıta değiştirme kriterleri nedir? Hani Kazakistan’da petrol çıkıyor, peki Kuveyt’in başı kel mi? Avustralya, Okyanusya kıtası için çok güçlü, o zaman Arjantin ve Brezilya’yı da Avrupa’ya alalım. Ya da Surinam Güney Amerika için çok güçsüz, o zaman Malta’yı da Okyanusya’ya çekelim, hem o da ada. Bir yandan da ülkesinden boru hattı geçirene FIFA, Avrupa’da son torbadan gruplara katılma hakkı veriyor.

Bu haritalara dayanarak Asya kıtasınının ismini Orta ve Güney Asya, Okyanusya’yı Büyük Okyanus’taki Turistik Adalar, Güney Amerika’yı köşesinden bir ısırık alınmış sosisli gibi değişik şekillerde modifiye edebiliriz.

Sepp’e ulaşamıyorum, sanırım kura çekiminde. Biri bana şu kıta değiştirme kriterlerini açıklasın.

3 yorum:

Kerem dedi ki...

Kazakistan'ı bi derece anlayabiliyorum Avrupa ve Asya'nın sınırları ülke sınırlarıyla pek örtüşmüyor. Aynı Rusya örneğinde olduğu gibi.
İsrail'in de politik sebeplerden Avrupa'da oynaması anlaşılabilinir. Sizin varlığınızı tanımayan 5 tane ülkeyle aynı guruba düşmek pek keyifli olmamalı.

Ama Guyana çok ilginçmiş. Ben de merak ediyorum..

Eren dedi ki...

Son derece saf hislerle yazmıştım yazıyı ;)

Aslında İsrail senaryosunu düşününce ilginç oluyo.

Aynı şekilde mesela Bosna-Sırbistan aynı gruba düşerse, veya birkaç sene sonra Sırbistan-Kosova, neler olur acep?

shenem dedi ki...

sayfama glirsen ödülünü görebilirsin:)öölesine işte