31.03.2010

FM 2010 - Çöküş

Bir yandan yoğun iş temposu bir yandan da hayatımda ilk defa başladığım PES oyunu yüzünden uzatmalı sevgilim FM'yi ihmal etmiştim. Bir süre sonra içimdeki aşk kendini dışa vurdu, açtık oyunu ve son çıkan 10.0.3 yamasını indirip oyunu en güncel haline getirdim. Arada forumları dolaşıp yeni çıkan yüz paketleri, grafiklere bakarken 10.0.3 yamasıyla beraber gelen çok büyük bir hata "corner bug" ile ilgi yorumlarla karşılaştım.

Hemen her FM sürümünde farklı şekillerde ortaya çıkan sanal zekayı kandırarak kolay gol atma hatası bu sefer yeni bir korner taktiği ile kendini göstermişti. Hemen merak edip denemeye koyuldum, denemez olaydım...

Eskiden mesela "Diablo" taktiği vardı, dağıtırıdınız karşıdaki rakibi ama yine futbolun içinde olan birşeydi çok rahatsız etmezdi. Ancak bu korner taktiğinde tüm oyuncular altı pas içine toplanıyor sizin de penatı noktasının biraz açığında bekleyen uzak şut ve ilk dokunuş puanları yüksek topçunuz çatır çatır golleri atıyor. Yarım sezondan sonra bu taktiği kaldırmak zorunda kaldım resmen oyundan soğuttu.

Benim merak ettiğim; her sene böyle birşey çıkıyor, genellikle kornerlerde oluyor ve ortada para ödenen bir "beta tester" zümresi var. Bu kadar mı zor korner olasılıklarını kontrol etmek...

5 yorum:

bonaventure dedi ki...

fm den başka bir oyun takip etmem. bu sene de çeşitli sebeplerden fm de oynayamadım. yani oyun dünyası hakkında çokça bilgiye sahip değilim ama bana bilerek yapıyorlarmış gibi geliyor. hani oyunun peşinde olan adam yapmasın bu taktiği bildiği gibi oynasın ama oyunu sadece kazanarak mutlu olmak için oynayan çoluk çocuk yapsın buna benzer taktikleri haliyle de oyunun popülerliği artsın diye yapıyor olabilirler.

firat selcuk dedi ki...

korner problemi 2006'dan beri var, her surumde bir sekilde uygulanıyor.. 2009'da ceza sahası dısına orta yapıp gelen toplara vurarak gol atmak yoktu ama iki kisiyi kalecinin basına dikip bir adamı on direge kosu yaptırıp korneri de altı pasa ayarlayınca o gorev verilen 3 adamdan 2 tanesi gol krallıgına oynuyordu.. stoper adam 30 gol atar mı? atıyordu iste gecen sene..

Adsız dedi ki...

sayın boaventure yorumunuza ben de katılıyorum.

Volkan dedi ki...

oyunlar çok kısa sürede üretiliyor ve internet yüzünden patch manyaklığı alıp başını gitmiş... resmen hiç bir oyun ilk 1.0 haliyle oynanamıyor...

konuyla ilgili bu yaz EA SPorts'dan bir arkadaşımla röportaj-yazı arası bir şeyler yapmayı düşünüyorum çivilide. Severek oynadığımız oyunlar nasıl yapılıyor, arkasında kimler var gibi şeyler hakkında olacak... bu beta testing olayını da sorular arasına ekleyelim...

Gökçe dedi ki...

@bonaventure:

Haklisin, bunun bilerek yapiliyor olmasi kuvvetle muhtemel. Benim derdim bunun bu sefer gerceklikten cok uzak bir sekilde formuluze edilmesi. Franchi'nin dedigi gibi onceki versiyonda kalecinin ustune verdigimiz kafa toplarinda basarili stoperler takir takir atiyordu ama gorsel olarak cok daha gercekci idi simdi ise bende yirmi iki futbolcunun on yedi tanesi alti pas icinde. Emre her mac iki gol atiyor ki uzun sut puani on bes civari, uzun sutu 17+ olan bir adami dusunemiyorum...