16.10.2009

Milliyetçi Arda


Bilmem Kieran'ın güzel yazı dizisine konu olur mu ama Arda'nın bugünkü açıklamaları gayet ilginç. NTVSPOR'a göre şöyle demiş Arda:

''Televizyon karşısında oturan bazı kişilerin hakkı varsa, benim onlardan çok daha fazla hakkım var. (Türk Milli Takımı'nın başında Türk teknik direktör isterim) dedim. Bu da benim Türk vatandaşı, milliyetçi bir insan olarak en doğal hakkım. Ben fikrimi söylemekte özgürüm''

Arda'da politik görüşlerini açıklayan futbolcular arasına girdi bence. Bazıları pek kabul etmese de milliyetçilik de bir politik ideolojidir. "Her Türk milliyetçidir" gibi şovenist yaklaşımları çok sık duyuyoruz ama bunun doğru olmadığını ünlü şarkıcının dediği gibi "Alem biliyor."

Arda milliyetçi bir insan olarak Türk Milli Takımı gibi Galatasaray'ın da başında bir Türk olmasını ister büyük ihtimalle. Ama tabi her zaman istediği olmuyor insanın. Ben Rijkaard olsam açıkçası biraz bozulurdum. Arda'nın Terim'i sevmesi çok doğal ama teknik direktör seçimi konusunda böyle politik bir fikir belirtmesi çok ilginç.

Biz Arda'nın Barcelona'larda Manchester United'larda oynayacağını düşünüyorduk di mi? Fakat Arda malesef at gözlükleriyle bakıyormuş futbola. Belki de Adnan Polat'ın Arda'nın kariyer planlamasını yeniden gözden geçirmesi gerekecek. Belki de Barcelona'nın başına bir Türk geçer, Arda'yı öyle göndeririz..

10 yorum:

TA dedi ki...

kuru söylem milliyetçilerden sanırım.milliyetçi olduğunu söylüyor ama avrupa takımlarına hizmet için(gitmek)ağlıyor can atıyor.nasıl milliyetçi ise.

TA dedi ki...

barca yada manu da oynayınca ne olacak.aşağılık kompleksi .şuna benziyor.bir doktor türkiyede yetişiyor ama gidip ingilizlere hizmet veriyor.saçmalık değilmi bu?

POSTER BOY NYC dedi ki...

Milliyetci olmasi, nurCu veya bolucu olmasindan iyidir.

Kerem dedi ki...

Valla aşşağılık kompleksi mi emin değilim. Arda egosu oldukça şişkin bir oyuncu olmali. Fakat sanırım kendini herkese beğendirebilmek için biraz fazla uğraşıyor...

Kerem dedi ki...

Caglar,
İyi midir kötü müdür bu herkesin kendi bileceği iş, ama bence yazdığın üç ideolojiden ikisini ayni başlıkta toplayabiliriz.

Yasin dedi ki...

@taranha

"avrupa takımlarına hizmet için(gitmek)ağlıyor can atıyor.nasıl milliyetçi ise"

türkiye'yi avrupada temsil etmek, milliteni, vatanini gurulandirmak için avrupaya gidemez mi yani ?

murarty dedi ki...

Biri de çıkıp,Mehmet Aurelio ile aynı milli takımda oynamakla ilgili düşüncelerini sormuyor..
Bu arada ben de;Milli Takımı'nın başında,Türk hoca görmek isterim.Ama gerekçem Arda ile aynı değil.

POSTER BOY NYC dedi ki...

Nasil yani kerem acarmisin?

Kerem dedi ki...

Caglar,
Demek istedigim, milliyetcilik hem butunlestirici hem de bolucu bir ideoloji olarak kullanilabilir. Yani bolucu dedigimiz guclerin de kaynaginda milliyetcilik vardir aslinda.

inönü cehennemi dedi ki...

http://futbol-futbolkolik.blogspot.com/ arkadaşalr hepnizi bloğuma bekliyorum izleyerek bana ilham kaynağı olun sizlerden öğreneceğim çok şeyler var