18.09.2008

Ben neyim ben?


Orhan Pamuk'un en ince romani olan Beyaz Kale'nin vurucu cumlesi budur: "Ben neyim ben?" Bir insan kendini nasil veya kime gore tanimlar sorularinin bir ozetidir bu uc kelime ve kitabin bas karakterlerinden Hoca'nin kendini anlama cabalarinin sonucunda ortaya cikar. Herkesin arasira kendine sormasi gereken bu soruyu futbola uyarlarsak Fenerbahcenin de bu sekilde bir kimlik sorunu yasadigini dusunuyorum. Fenerbahceli futbolcularin bireysel olarak belki de cok rahat cevap verebilecekleri bu sorudan takim olarak sinifta kalmalari basarisizligi getirecektir. Acikcasi bu nedenle bu sezonun gidisati hakkinda hic umutlu degilim.

Beyaz Kale'deki bir diger tema da gunumuzde uzerinde cok durulan dogu-bati ikilemidir. Hoca surekli "onlar"in (batililar) nasil insanlar oldugunu anlamaya calisir. Bu baglamda Fenerbahce'nin gecen sene Sampiyonlar Ligi'ndeki basarisinin bir tesaduf olup olmadigi bu sene belki de ortaya cikacaktir ama ne olursa olsun ben Fenerbahce'nin takim olarak hala Avrupa'yi yeterince icsellestiremedigini dusunuyorum. Ustelik, takimdaki ideal 11'in bir alternatifi olmamasi Fenerbahce'nin Kadikoy'den karsiya gecerken daha cok zorlanacagi izlenimini veriyor.

0 yorum: