21.07.2009

Fenerbahce'ye 2 SAMBACI daha!!!


Bugun cikan haberlere gore Fenerbahce Cristian Oliveira Baroni ve Andre Clarindo Dos Santos'u transfer etti. Ikisi de 26 yasinda olan oyunculardan Oliveira defansif orta saha, Dos Santos ise sol kanat oyuncusuymus. Daha once Avrupa deneyimi olmayan bu 2 oyuncu bakalim bu sene Fenerbahce'de nasil bir performans sergileyecekler... Her ne kadar 2 futbolcuyu da fazla tanimasam da eger hislerim beni yaniltmiyorsa Oliveira basarili olur. Zaten o bolgeye de transfer ihtiyaci vardi. Aurelio'nun ayrilisindan itibaren oradaki bosluk doldurulamadi bir turlu. Ben daha cok Dos Santos'un alinmasina sasirdim.

Evet transfer donemi basinda Roberto Carlos'un bu sezon Brezilya'ya donup futbol yasamini orda surdurecegine dair haberler cikmisti. Ama sonucta Carlos'un Fenerbahce'de devam edecegine karar verildi. Kadroda su anda sol kanat oyuncusu olarak R. Carlos, Vederson ve Ugur Boral bulunuyor. Ustelik gerekli gorulse Mehmet Topuz ve Deivid bile o bolgede oynayabilir. Bu mevki icin o kadar kadro zenginligine ragmen niye Dos Santos transfer edildi ben anlayamadim. Ya kulup icinde bizim bilmedigimiz biseyler var (acaba Carlos sene sonunda ayriliyor mu?) ya da Daum uzun maraton sirasinda bol alternatifli bir kadro yaratmaya calisiyor.

Gerci bol alternatifli bir kadro icin bence Bilica'nin yanina Lugano'nun eksikligini kapatacak iyi bir stoperle, forvete iyi bir oyuncu alinmaliydi. Ben acikcasi Semih-Guiza ikilisinin yeterli olucagina inanmiyorum. Dos Santos, hem Vederson hem Ugur Boral'dan iyi olabilir (seyretmedim bilmiyorum), fakat benim dusundugum bolgeler daha cok transfer gerektiren bolgeler degil miydi acaba???

Bir de ilginc bir detay. Bu 2 yeni transferle Fenerbahce kadrosunda yer alan Brezilyali sayisi da 8'e yukselmis oldu. Bundan sonra Fenerbahce de Premier League takimlari gibi Uzakdogu yerine, Brezilya turnesine cikarsa yaz sezonunda kimse sasirmasin...

3 yorum:

armgn dedi ki...

forvet hattının sol kanada göre daha alternatifli olduğunu düşünüyorum. semih ve güizanın yanında Deivid ve Kazım forvete çekilebilir, tek forvetle ve alex ile forvet arkası oynanabilir ama deividin ya da vedersonun yeri yok sol kanatta. roberto carlos sol defans olduğuna göre boralın zorlanması gerekiyor. okuduklarım ve izlediklerim dahilinde dos santosun boralı kenara oturtabileceği besbelli. nokta transferler yani ama sonucu ne olur ligde göreceğiz. bir de stoper alınacak diye biliyorum.

Mr.Ligi dedi ki...

Fener iyici Brezilya'ya döndü. Şimdi Avrupa Liginde de Samba Rüzgarı Esecek gibi.

REM dedi ki...

Aziz Yildirim sahada savasan, mucadele eden bir takim yaratacagiz demisti.
Bu acidan bakilirsa bence forvet hatti alternatifli gozukse de (!) saglam degil. Semih, Guiza, Deivid, Kazim'dan hangisi savasci, yirtici forvet ozelligine sahip? Bunlarin hepsi rakibe pres uygulamayan, cok suratli olmayan, hava toplarinda da cok etkili olmayan oyuncular. Gunumuz futbolunun modern forvet profiline bence pek uymuyorlar.
Evet yetenekli oyuncular, mesela Semih topu cok iyi saklayan, sirti kaleye donuk oynayabilen ve takiminin rakip yari sahasina yerlesmesini saglayabilen bir oyuncu. Ustelik buldugu firsatlari da iyi degerlendiriyor. Ama Guiza-Semih birbirini tamamlayabilecek ozelliklere sahip olan forvetler degil.
Deivid de etkili sutlar atabilen bir oyuncu ama bence Kazimla ilerde etkili bir ikili olusturamazlar. Ikisi de biraz savruk ve bencil oyuncu, devamliliklari da yok. Butun bu nedenlerden dolayi forvet bol alternatifli gozukse de butun parkurlarda ozellikle Avrupa'daki zorluk derecesi yuksek maclar icin istenilen seviyede degil.

Vederson da bence bu takimda oynar, eger Ugur Boral oynayabiliyorsa bence Vederson da oynar. Ikisi arasinda yetenek bakimindan o kadar buyuk ucurum oldugunu dusunmuyorum. Dos Santos iddaa edildigi kadar iyi bir oyuncuysa takima faydali olur ama ben hala forvet ve stoper eksikligi olduguna inaniyorum.