27.11.2009

The House of Yılmaz Vural : Hocamızdan Bene Gesserit Öğretileri


Yılmaz Hoca'nın 3-4 yılda bir gelen, "beni anlamıyorlar hacı" dönemi yine denk gelmiş. Bu sefer NtvSpor'da dert yanmış tecrübeli hoca. Genelde bildiğimiz şeyler, kendisine bu ülkede değer verilmediği, aldığı prolisans (hala bununla övünüyor ya), üniversite bitirmesi (vay be!) ve benzeri konularda yaptığı yıllardır duyduğumuz açıklamalar. Tam da, yeter Yılmaz Hocam bıktık bunlardan derken, kendisi bizi yine şaşırtmayı beceriyor:

"...Bir gazetede okuduğu 'Korku aklın katilidir'' sözünü beğendiğini, futbolcularına cesaretli oynamayı öğrettiğini anlatan Vural, ''Bir gazetede 'Korku aklın katilidir' şeklinde bir söz okudum. Çok güzel bir laf. Bir şeyden çekinirsen, kendi kendini öldürürsün. Özgür bir kafa olması lazım. Ben futbolcuysam, futbolun gereklerini yapıyorsam, rakip ''X'' olur ''Y'' olur Real Madrid olur, hiç önemli değil. Futbolun gereklerini yapacak hale gelirsen, uygulama size o cesareti veriyor..."

Anlaşılan Yılmaz Hoca, istemeden de olsa Bene Gesserit öğretilerini almaya başlamış. Bilimkurgu ile ilgilenenlerin baştacı ettiği, Frank Herbert'in Dune serisi'ndeki akılda kalıcı sözlerden biridir "korku aklın katilidir" (fear is a mindkiller) sözü. Genç Paul Atreides, bu sözle test edilir ve korkusuyla yüzleşmesi sağlanır. Yılmaz Vural da herhalde takımını Fremenler gibi eğitiyor olsa gerek.

Rahmetli Frank Herbert, bunu okusa eminim gözlerinden iki damla yaş süzülürdü. Sevinç mi hüzün mü gözyaşları olacağına karar veremedim...

1 yorum:

Kerem dedi ki...

Bir gazetede okudum da iyiymis..