17.12.2009

Galatasaray'ın Avrupa'da Yenemediği Takımlar


İşim gücüm olmadığı bir zamanda, Graz şehrine karşı özel hayatında da değişik duygular besleyen bir Galatasaray taraftarı olarak, dünkü maç sonrası bir istatistik çıkarayım dedim. Galatasaray'ın şu ana kadar Avrupa Kupaları'nda hiç üstünlük sağlayamadığı takımların Wikipedia'da zaten var olan listesini amaca yönelik toparladım. Tur bazında1 kere karşılaştığımız rakipleri 2. bir listeye ayırdım, onlara karşı 'kaza kurşunu' yaftası yapıştırmayı tercih ediyorum..

Sonuç olarak, 'maç bazında' hiç üstünlük sağlayamadığımız 4 takıma karşı oynanan turların kısa özetleri, neden ve bahaneleri... Keza bahane bulmayı ve yavuz hırsız olarak ev sahibini bastırmayı sevenlerimiz olacaktır...

Steaua Bükreş - 4 maç
(2 beraberlik 2 mağlubiyet - 87/88 (Şampiyon Kulüpler Şampiyonu olduğu yıldan iki sezon sonrası, biri Çavuşesku imzalı 4-0 lık maç olmak üzere) ve 07/08)
Kızılyıldız - 4 maç
(2 beraberlik 2 mağlubiyet - 79/80 (Türk futbolunun yıldız gibi parladığı yıllar) ve 88/89 (Kızılyıldız'ın Şampiyon Kulüpler Kupası'nı almasından 2 sezon önce))
Manchester Utd - 4 maç
(3 beraberlik 1 mağlubiyet - bu takım karşısında bahaneye gerek yok, ama bir dip not girelim: Tur atlama konusunda diğer Türk takımlarıyla karşılaştırmak gibi olmasın ancak 1-1 eşitliğimiz vardır - futbol dünyasının istatistik bilimine error verdirttiği an... bir de 4-0 lık maçta David Beckham'ı futbol dünyasına tanıtmışlığımız)
Sturm Graz - 4 maç
(2 beraberlik 2 mağlubiyet - .......................... - bahaneleri bulan burayı doldursun)

3 Maç Yapılanlar
Magdeburg - (Aynı turda 3 beraberlik - Para atışıyla tur atlamışız)

2 Maç Yapılanlar:
Atletico Madrid
Bayer Leverkusen
Chelsea (3-2 lik Milan maçıyla beraber GS'ın Avrupa statüsünü değiştiren, ve burda yer bulduğundan dolayı Polyannalık yapabileceğim maç serisi)
Club Brugge
Cska Moskova
Bayern Münih (Avrupa'da GS tarihinin en ağır yenilgisini de barındırır)
Spartak Moskova (İlk Şampiyonlar Ligi golümüz, Cihat'a sevgilermizi yolluyoruz)
Torpedo Moskova
Hamburg
Göteborg (Dikkat: atılan korner sayısında fark atmışlığımız vardır)
Parma
Real Sociedad
Anderlecht
Werder Bremen (Unutulmaz Rotariu şutu)
Tromso (Bir efsane)
Villareal
West Bromwich

1 Maç Yapılanlar:
Metalist Kharkiv (Yapma Servet, yapma Servet...)
Helsinborg

(İlginç bir kontra not: Tarihte karşısında en başarılı olduğumuz takım Dinamo Bükreş (6 maçta 4 galibiyet, 1 beraberlik, 1 mağlubiyet))

Bunu yazarsam diğer renktaşlarım tepeme çıkabilir, o yüzden liste dışında tutmayı tercih ediyorum. İstatistik biliminin bir defosu daha diye açıklayalım, ancak Arsenal de 1 beraberlik ile bu listeye giriyor. Küçüldüm, küçüldüm, cebe giriyorum...

Karşılaştığı maçlar baz alındığında Juventus, Liverpool, Lazio, Roma ile aynı galibiyet sayılarına sahip olan, Real Madrid'e toplamda üstünlük sağlamış bir takımın Sturm Graz karşısındaki basiretsizliğini açıklamak için sizi şu arkadaşa yönlendiriyorum: Uçan Adam.

Türkiye Ligi'nde GS'ın bir D.Ç. Karabük ve Yimpaş Yozgat zaafı vardı zamanında, nedense onları çağrıştırıyor bu Sturm Graz bana. Ha bi de bu postta ismi lazım değil bir takım :)

0 yorum: