24.07.2009

RSS'den Blogumuzun Takibinden Şikayeti Olanlar?

SEVGİLİ OKUYUCULAR:

RSS'den takip edenler bir süredir yazılarımızın hepsinin RSS'lerde yayınlanmadığından yakınıyorlardı. Bizi RSS ve Blog Reader'lar üzerinden takip edenlerin kaç kişi olduğunu bilmiyorum fakat, bu konuda şikayetiniz varsa lütfen buraya yorumlarınızı yazın. Takipçilerimizin blog'a girmek yerine reader'dan bizi takip etmelerine de saygı duyarım, gelecek 5-10 tane fazladan ziyaretçi için bizi okuyanları üzmeye değmez.

Futbol Sizinle Olsun,
ÇK Ekibinden Volkan



2 yorum:

baltawux dedi ki...

Ben Google Reader ile takip ediyorum. Böyle bir sorundan siz yazana kadar haberdar değildim. RSS Feed ile yaşadığım tek sorun yazılarınızın tamamını okumak için sitenize gelmek zorunda olmam ki bu da o kadar büyük bir sorun değil. Siz de kaç kişinin sizi takip ettiğinden haberdar olmak istiyorsunuz. Anlayışla karşılarız. :)

KralCan dedi ki...

Ben de google reader (( hatta reader ustunden feedly diye baska bir uygulama )) ile takip ediyordum. Ordan begendigim yazilari (( tek bir tusa basarak )) paylastigimda ise yazinizi twitter ve friendfeed uzerinden beni takip edenler de okuyabiliyor(du). Du diyorum cunku bu haliyle blogu takip etmeyi de paylasmayi da dusunmuyorum.

RSS'i sirf ozet haline getirmekteki amaciniz sayfaya daha cok hit alabilmek olsa gerek cunku rss'i analiz etmek de bir zorluk yok (( feedburner vb. Servislerle )). Ama blog'da reklaminiz yok, geciminizi burdan saglamadiginizi da biliyorum. O zaman sizin asil isteginizin blog'a gelenlerin daha cok kalmasi, daha cok yorum birakmasi ve eski yazilarinizin da okunmaya devam edilmesi.

Bu amaca ulasmak icin bazi oneriler :
1) Ana sayfada ve (( ben hic istemesem de )) RSS'te ozet kullanirken cumlenin kesildigi yerde "devami var" gibi bir uyari koyulabilir.
2) Yazilarda eski post'lara (( yeri geldikce tabi ki )) bol bol link verilebilir.
3) Yazilarin paylasimini kolaylastirmak icin ShareThis vb. Widget'lar kullanilabilir.
4) Sayfanin degerli yerlerinde (( yukarlara yani )) cok okunan ve cok yorum almis populer yazilara link verilebilir.
5) Yorum sayisini artirtmak icin yoruma acik fikir yazilari cogaltilabilir. Bunlardan sozluk, friendfeed, twitter gibi daha hizli ve kalabalik ortamlarda bahsedilebilir.

Sonucta RSS'i sirf ozet haline getirmenin avantaji daha cok hit almaniz. Dezavantajlari ise mobil cihazlardan okunmanizi, daha kolay paylasilmanizi, daha rahat ve hizli takip edilmenizi kolaylastiran bir teknolojiyi kullanilmasi anlamsiz hale getiriyor olmaniz.

Benim yorumlarim simdilik boyle.

-can-