18.09.2008

Porto: 3 - Fenerbahçe: 1

Öncelikle Fenerbahçe yenilgisi yazıları yazmaktan bıktım. Taraftarlık görevimi yerine getirip 'iyi olacak umarım' temennimi belirtip ardından kendimce maçı yorumlamaya geçiyorum.

İşlerin yoğunluğundan maç saatinde eve gidememe durumu ortaya çıkınca, önce seç ve seyretten mecburen bir aylık TV paketi alıp ardından koca bankada WMP 10 ve altı yüklü bilgisayar aramaya çıktım ve uzun uğraşlar sonucu herşeyi hazırladıktan sonra bir anda işlerin yarın sabah erkene ertelendiği haberi geldi. Seviç içinde taksi arandı son sürat eve gidildi maçın karşısına oturuldu, dil seçenekleri arasından İlker Yasin seçildi... (gülmeyin Hollandaca'nın o güzel(!) telaffuzunu duyduktan sonra İlker Yasin ilaç gibi geldi.)

Kadro benim tahminimin biraz dışında çıktı Kazım yerine Emre ki fantastik bir hamle olduğunu düşünüyorum ortada Maldonado Selçuk solda Uğur. Uğur her Şampiyonlar Ligi maçı olduğu gibi kapasitesinin en üst sınırlarında oynadı maçı ve golün ortasını da o yaptı. Sanırım ilk yarıda bu pozisyon dışında bir şey de olmadı bizim adımıza.

Maç öncesi seri ve hızlı Avrupa takımları karşısında takımlarımızın aczi diye bir cümle kurmuştum, ha aynen öyle oldu. Adamlar geldi bizimkilerin eli ayağına dolaştı. Edu bu takımın en önemli dişlilerinden biri. Lugano'nun açığını Yasin kapatabilir ama Edu'nun yedeği yok takımda. Bir an önce dönmesi lazım. Selçuk sakatlık sonrası olduğundan doğal eksikliklerine bir de bunun etkisiyle çok hata yaptı. Maldonado çok iyi niyetli ve iyiydi. Şut çekti top kesti ara top attı. Bir kaç top kaybetti ama takımın iyisiydi. Emre hiç yoktu taa ki Josico çıkıp ortaya geçene kadar ki bu Emre'nin sağda oynama işi benim geleceğe yönelik Aragones zeka kıvılcımları beklentilerimi ciddi hüsrana uğrattı. İlla sağ kanadı sağlama alacaksan, Önder - Gökhan oynatırsın. Taktik gereğimidir bilinmez Emre dolaştı durdu sahada aslında ama olmadı. Alex kendisi gibiydi bir ara kasığı çekti yine eyvah dedik. Güiza bu maçta Kezman'dan farklı olduğunu gösterdi, en azından bana. Takım oturdukça çok daha iyi olacak. Gökhan Gönül geçen seneki gibiydi umut verdi. Carlos çok kötüydü maç ileriledikçe ortalamaya döndü, sakatlık sornası o yaşta normal diye düşünüyorum.

Çok mu iyimserim bilmiyorum ama bu maç bana ileriye dönük umut verdi, defansın ortası Edu'nın gelişiyle düzelir orta sahanın ortası da istikrara kavuşursa güzel olur gibi duruyor.

Bu arada ankete katılım 25 kişi oldu ben dahi beklentim hakikaten 5-7 arası idi. Blog'a gelenler ağırlıklı Porto galibiyeti ve beraberlik dedi ve haklı çıktılar. Blog'un okunurluğu artıyor bu da hoşumuza gidiyor. Çivili Krampon'u Bloglarına bağ olarak koyanlara teşekkür ediyoruz...

0 yorum: