9.04.2010

Hagi ve Lineker'den El Classico Anıları


El Classico öncesi biz de ev ödevimizi yapalım dedik. Biraz geçmişe gidip, eski yıldızlar bu maçlarda neler yapmışlar, maçlar hakkında neler söylemişler diye araştırınca ilginç şeyler bulduk.
BBC eski Real Madridli ve Barcelonalı yıldızlara El Classico'yu sormuş. Bakın aldıkları cevaplar:

Gary Lineker (Barcelona 86-89)
"Benim de kendime ait birkaç güzel anım var Real Madrid maçlarından kalan... İlk oynadığım Madrid maçında, Camp Nou'da hat-trick yapmayı başarmıştım. Sonra evimizde oynadığımız iki maçta da galibiyeti getiren golleri ben atmıştım. "

"Bu maçlara dünya çapında ilgi olması son derece doğal çünkü dünyanın en büyük iki klüp yapısının mücadelesi. Döneminin en büyük yıldızları, mutlaka iki klüpten birine giderler zaten..."


Bunu Lineker'den daha iyi bilecek biri yoktur herhalde. 1986'da, İngiltere'de ve Everton'da zaten efsane iken, bütün bunları bırakıp Barcelona'ya gitti. Kendisinden yaklaşık 20 yıl sonra ise, İngiltere'de ve ülkesi Fransa'da zaten yaşayan efsane konumundaki Henry de herşeyi bırakıp, Katalanya'nın yolunu tuttu. İki takımın da yıldızları çekme konusunda gerçekten de rakip tanımaz bir başarısı var.

Rafael Martin Vasquez: (Real Madrid 83-90 & 93-95)
"Benim aklıma öne çıkan bir El Classico maçı gelmiyor çünkü her biri birbirinden özel ve tarihi maçlardı."

"Fakat yine de bir tanesinden bahsetmem gerekirse, 3-0 kazandığımız, benim de gayet iyi oynadığım fakat teknik direktörümüz Molowny'nin atıldığı maç aklıma geliyor."

"O maçların bazılarında Guardiola'ya karşı da oynamıştım. Kendisi o zamandan beri bize karşı bir kazanma geleneğine sahiptir. Sanırım klübünün ve bu maçların ne anlam ifade ettiğini en iyi bilenlerden biridir."

Bir de masanın iki tarafında da yer almış, sonra da yetmemiş Türkiye'ye gelip bi de bizim gönlümüzü almış Hagi'den dinleyelim el Classico'yu:

Gheorge Hagi (Real Madrid 92-94 / Barcelona 94-96)
"Bu derbilerde oynamak ve iki takım için de ter dökmek benim için onur verici bir olaydı. El Classico'dan bahsedince dünya üzerinde oynanan en büyük maçtan bahsediyoruz."
"İlk kez bu derbilerden birinde oynadığımda, İspanya Süper Kupası Finali'ydi ve son dakikalarda Michel'in yerine oyuna girmiştim. Benim için çok önemli bir ilk andı ve böyle anlar asla unutulmaz aksine bir yaşam boyu hatırlanır."
"Her iki ekipte de iki yıl geçirdim ve dünyanın en iyileri ile beraber oynadım. Ayrıca, çalıştığım en önemli teknik direktör olan Johan Cruyff'dan da çok şey öğrendim."

Uzun olan yazının hepsini buraya koymadık, merak edenler BBC'nin yazısına buradan ulaşabilirler. Yazının sonuna da "geçmiş zaman olur ki" temalı Lineker'in bahsettiği maçın gollerini içeren bir videoyu koyduk:

1 yorum:

Oğuz Öztürk dedi ki...

çok güzel teşekkürler...