21.04.2010

Haldun Boysan'dan Kral Çıplak

"...şunu söylemek istiyorum, bir hakemle işemeye bile gitmem" 
Haldun Boysan

Boysan'ın canlı yayında söylediklerinden sonra Fenerbahçe kulübü bir açıklama yayınlamış internet sitesinde. Boysan'dan özür dilemesini istiyor ve ettiği "hakaretlere" karşılık dava açmakla tehdit ediyorlar. Fakat ilginçtir, aslında Boysan'ın sözlerinde hakaret içeren hiç bir şey yok. Seçtiği kelimeler ve kullandığı üslup zaten usta oyuncunun sözlerini düşünerek söylediğini ortaya koyuyor. "Fahişe" sözcüğü ile bir meslek grubunu tanımlıyor önce ve arkasından bazı futbolcuların da benzer bir iş yaptığından bahsediyor. Yasal ve vergi veren bir meslek erbabına benzetilmek ne zamandır hakaret sayılıyor acaba? Kullandığı tek küfür sayılacak kelime "ibne" kelimesi, zaten Boysan da bunu "bn" harflerini ibne diye anlayan federasyon derken kullanıyor. Küfürbaz olan o değil, federasyon sanki... 

Neyse Boysan'ın avukatı değilim, olsam da bedavaya yapmam...Eğer yazılarımı daha önce okuduysanız, Belözoğlu'nu sahada görmekten hazzetmeyenlerden olduğumu da bilirsiniz. İlginçtir, genç yaşta ölümlü araba kazasına karışan, rakibine saygı duymayan hatta gerektiğinde ırkçı ithamlarda bulunan, gerektiğinde tribünlere kolunu sokan bir futbolcuya yaptıkları karşılığında bırakın en ufak bir ceza, aksine ödül üstüne ödül verilirken, eminim ki Boysan bu sözleri yüzünden aforoz edilecek, hatta belki de meslek kariyeri zora girecektir. 

Ahlaksızlığı yapana ahlaksız diyen hakaretle suçlandıkça kimse adaletten bahsetmesin lütfen... 

Hele sanatçı duruşu, örnek olmak diyorsanız, size "kral çıplak" hikayesini hatırlamanızı tavsiye ederim. Ülkede her şeyi "eleştirir gibi" yapanlara, "sahada oynar gibi yapanlara", "işi yaparmış gibi yapanlara" Boysan sadece kral çıplak demiştir, o kadar...

Son Dakka Notu: Malum yayının kendisini buraya koymadık. Her ne kadar bana hakaret yok gibi gelse de, işin uzmanı değilim ve adaletin taşlı yollarında kaza geçirmeye de niyetim yok. İsteyen youtube ya da benzeri sitelerden arayıp bulur. Belki benim gözden kaçırdığım detaylar varsa da paylaşırlar burada... 



4 yorum:

Drama Queen dedi ki...

Emre Belözoğlu'nun Türk futboluna verdiği zararın bir örneği olarak; İtalya'da önemli br kulübün yönetiminden birileriyle konuşurken bir sohbette; " İtalyanlar Türk futbolculara mesafeli duruyorsa bunda İnter'in Emre tecrübesi büyük etkendir" şeklinde bir söz etmişti.. Emre, kısıtlı İtalya serüveninde Materazzi'yi tolare eden şehri bile yıldırdıysa; bu adama ne söylense hakaret statüsünden düşer.. Galatasaray'da da sevmezdim, halen sevmem... O yüzden, Haldun Boysal az bile söylemiş..

Sekhranikos dedi ki...

Kral çıplak olayı tamam da bu açıklama maç sonrası olunca inandırıcı ve geçerli olmuyor. Çıkarsın ortada maç yokken ve emre diğer takım formalarını terletirken de ifade edersin bir geçerliliği olur. yoksa ezilerek kaybettiğin bir maçtan sonra hakem sirkeli emre salatası hoş olmuyor. O kral uzun zamandır çıplak ve ırzına geçtiklerinin haddi hesabı yok.

íí dedi ki...

abi ben de günahım kadar sevmiyorum emre’yi ama ölümlü araba kazasını bu işe karıştırmayı ben pek doğru bulmuyorum. herkesin başına gelebilir bir anlık dalgınlık ya da özensizliğin sonucu olarak.

Volkan dedi ki...

sekhranikos,
"federasyona yürüyüş hakkında" başlıklı yazımda bahsettim zaten, yenildikten sonra kendi camiana yaptığın reklamın adı protesto olmuş, zamanlama konusunda haklı olabilirsin ama zaten adamın da tepkisi bir maça ve maçta yaşananlara, o yüzden haliyle maçtan sonra olacak bu tepki...

@ii,
işe ben karıştırmıyorum, geçen sene bu blogda tanıttığımız bir ingiliz futbol kitabında bile bu olay geçiyor. hatta türkiye futbolu ile ilgili 2 olaydan biri bu. (digeri de ahmet cakar'in vurulması) problem surada aslında, herkes bir anlık hatayla böyle bir kazaya karısabilir ama herkes de bunun bedelini öder. dünya basını bile bu olayla ilgili emre ucuz kurtulmustur diyor iste, bu saatten sonra ben bir sey demisim, dememisim cok da farketmez.