13.09.2009

Adebayor'un İntikamı


Son yarım saati niye Premier League’i izlemeyi bu kadar çok özlediğimi bana hatırlatan bir maç izleme şansı buldum bugün. İki tarafın da bolca pozisyona girdiği bu maçta, Arsenal’in 4-2 yenilmesine rağmen verilmeyen penaltılarından, direkten dönen toplarından daha çok akılda kalan şey ise Adebayor’un intikamıydı.

İzleyemeyenler için; Adebayor takımını 3-1 öne geçiren golü attıktan sonra bütün sahayı durmadan koşarak geçti ve kendisini “yeteri kadar çaba göstermediği için sevmeyen” Arsenal taraftarlarının olduğu tribüne gidip sevincini onlarla paylaştı. Arsenal taraftarının ona koltuk, pet şişe vb. ile verdiği karşılık sonrasında ise Adebayor sarı kart görerek, attığı golü ve ondan önceki Arsenal savunmasını dağıttığı tek kişilik şovunu gölgede bırakmış oldu. Yine de hep duygularıyla hareket eden bu adam için bunların hiçbiri önemli değildi muhtemelen, Adebayor’u hiç bir golünden sonra bu kadar hırslı görmemiştim. Zaten kart gördükten sonra bile elleriyle Man City tribünlerini ateşlemesi de halinden memnun olduğunu gösteriyordu. Belki tasvip edilmemesi gereken bir hareket ama arap başkanlarının parasıyla yapılmış premier league toplaması bir takımda intikam için bile olsa böyle bir hırs görmek beni çok mutlu etti. Hatta bu hareket belki hoşgörüsüz, acımasız, endüstriyel futbola bir sitemdi..

Transfer olduktan sonra yaptığı “Tatilden döndükten sonra çıktığım ilk antremanda bana benim için gelen bir teklifi kabul ettiklerini söylediler. Wenger’e beni niye satmak istediğini sorduğumda Arsenal’in paraya ihtiyacı olduğunu ve hedef adam haline geldiğimi öğrendim. Arsenal’den ayrılmayı hiç istemedim. Takımıma para kazandırdığım için mutluyum umarım iyi bir şekilde harcarlar.” açıklamasından sonra bu tepkisine çok şaşırmamak gerek aslında.

Şimdi merak edilen federasyonun Adebayor’a herhangi bir ceza verip vermeyeceği ve Emirates’deki maçta neler olacağı..

3 yorum:

Suomi dedi ki...

Van Persie de Adebayor'u kendisini sakatlamaya calistigi icin cok agir elestirmis. Adebayor'un biraz daha sakin davranmasi gerekirdi sonucta gol attigi takim eski takimi ve takim arkadaslari hala o forma icin ter dokuyor.

Gökçe dedi ki...

Van Persie hic sevmedigim bir adam olmasina ragmen, Adebayor resmen oldurmeye tesebbus etti. Bir de Adebayor'un gol sonrasi Arsenal tribunune kosususunun "piero"sunu yapsin Sansal ile Erman:))

kaiowas dedi ki...

Bence bu posisyondan cok Adebayor'un golden sonra Arsenal taraftarina kosusundaki yuz ifadesi ve hirsi cok ilginc. Hikayeyi sanirim tam anlamadim, Londra'dan hic gitmek istememis olmasi muhtemel. Buna benzer birseyi daha once kim yapmisti onu dusunuyorum, hala bulamadim. Hatirlayan var mi?